Design Doing
Succesvol je idee implementeren

Design Doing-traject:
innovaties en oplossingen organisatiebreed invoeren

Stel, je hebt een nieuwe oplossing voor je klant bedacht. Een nieuw product of nieuwe dienst.
En je klant wil het hebben! Dat werd bijvoorbeeld duidelijk tijdens het Design Thinking Bootcamp.

Maar hoe nu verder?

Doos dicht
  • Hoe ga je het product in productie nemen?
  • Zijn alle USP’s duidelijk, ook voor de marketingafdeling?
  • Is er nagedacht over verpakking-design en service-design?
  • Is er een verpakking nodig, hoe ziet dat eruit?
  • Of als het een nieuwe dienst is: hoe ga je deze nieuwe dienst “inpakken”?
  • Past het nieuwe product (aanschaf, gebruik, service) bij de bestaande customer journey.
  • En last but not least: hoe zorg je dat iedereen in de organisatie weet dat het nieuwe product of de nieuwe dienst er is? Zodat de mensen van het callcenter of de helpdesk klanten direct kunnen bedienen, of kunnen doorverwijzen naar de juiste persoon of afdeling?

Wat ik vaak mis heb zien gaan.

Ik sta in voor het volgende: een professionele en structurele inzet van design leidt tot relevante producten, een vitaal merk, betere dienstverlening en succesvolle innovaties. Dit is ook onderzocht. Bedrijven die op deze manier design inzetten, hebben een omzet die gemiddeld 211% hoger ligt dan die van vergelijkbare collega-bedrijven.

Wat ik ben tegen gekomen bij bedrijven die design nog niet deze positie in hun organisatie hebben toegekend:

  • Design is een onderdeel van verschillende afdelingen. Er is geen coherent geheel met de dienstverlening, verpakking, processen en het product zelf.
  • Niet iedereen binnen het bedrijf weet dat er een nieuw product of een nieuwe dienst is opgenomen in het aanbod. Het bedrijf loopt klanten mis doordat medewerkers klanten informeren dat het product of de dienst niet bestaat.
  • De afdeling marketing is niet op de hoogte welke problemen een product of dienst echt oplost voor de klant, of kan dit niet kwantitatief uitdrukken. (Bijvoorbeeld: “Met dit product bespaart u gemiddeld …”)

Dit doe ik tijdens een Design Doing-traject

Het creëren van je eigen bedrijfs- of productenecosysteem, waarbij werkelijk alles op elkaar is afgestemd, is het summum van een goede user experience (UX). Ik ben me dan ook steeds meer gaan richten op een holistische benadering van design. Daarin komt al mijn kennis en ervaring samen. Van alle projecten die ik bij uitgeverijen en overheden heb geleid, tot mijn kennis en ervaring als product designer/industrieel vormgever.

Uitgesplitst naar voordeel per doelgroep

dienstverleners icon

Dienstverleners, overheids- en non-profitorganisaties:

Zij verlenen diensten en deze worden vaak ervaren als abstract, niet tastbaar. Dus in een Design Doing-traject maken we de dienstverlening herkenbaar en tastbaar.

producenten icon

Producenten van duurzame consumptiegoederen

In een Design Doing-traject zorgen we dat jij je met je producten  onderscheidt van concurrenten.

retail icon

Retailers en producenten van snellopende consumentengoederen

In een Design Doing-traject kijken we hoe je je met je merken onderscheidt én hoe je deze activeert binnen het kader van je merkenbeleid.

Deze klanten gingen je vóór

Interesse? Maak vrijblijvend een afspraak

Je naam

Je e-mail (nodig om je te kunnen beantwoorden)

Opmerking

Verder goed om te weten

Het kennismakingsgesprek is altijd gratis

Ik werk met plezier op locatie in binnen- en buitenland

Ik heb meer dan 25 jaar management- en ontwerpervaring binnen uitgeverijen, kenniscentra en overheden.

Ik ben als designer lid van de BNO (Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers)

Het is de combinatie van ervaring van managementvraagstukken én ervaring met (industrieel) ontwerp die maken dat ik als architect een holistische benadering kan geven op het vraagstuk. Een oplossing die ook in het geheel, de architectuur goed past.

Héb je al een nieuwe dienst of nieuw product ingevoerd?

Dan wordt het tijd voor Design Being.

Design Being